Dorota

2011

Dorota Lebiedzińska

Dorota jobber som spesialist innen netthandelsstøtte, men har tidligere jobbet i det første Julavarehuset i Polen. Les om hennes reise her.

Høsten 2011 fortalte en venninne at en ny, svensk kjede skulle etableres på det polske markedet. Da hadde jeg jobbet i noen år som kasseleder i store dagligvarekjeder. Jeg ønsket å endre noe i livet mitt og tenkte at det var en god anledning til å prøve å jobbe utenfor dagligvarebransjen. Rekrutteringen gikk raskt, og allerede i oktober begynte jeg å jobbe hos Jula.

Forberedelsene før butikkåpningen gikk veldig smidig, teamet vårt var nøye utvalgt, samarbeidet var eksemplarisk og det var masse positiv energi. Jeg får fortsatt et smil om munnen når jeg tenker tilbake på dagen da det første varehuset ble åpnet. Det neste året skjedde det mye i Jula, og det skjedde mye med meg personlig. Etter sju måneder stod jeg overfor en ny utfordring – jeg ble tilbudt en stilling som kassaleder og jobbet med dette i de neste fire årene.

I 2016 ble jeg av personlige grunner tvunget til å begrense arbeidstiden min. Butikksjefen tilbød meg da deltidsansettelse, og dermed trengte jeg ikke å slutte i Jula. Ett år senere kom det enda en forandring – vi satte i gang netthandel, og jeg havnet i det nyopprettede netthandelsteamet. Og nå, etter seks år, fikk jeg lære meg noe helt nytt i en helt fantastisk ny gruppe med mennesker. Utviklingen min hos Jula har definitivt ikke vært ensformig.

De to viktigste hendelsene har vært butikkåpningen i Targówek og oppstarten av netthandel. Det var i Targówek Julas virksomhet i Polen begynte, og vi begynte på et nytt kapittel da vi startet med netthandel. Jeg har vært så heldig at jeg fikk være med på begge disse hendelsene fra starten, noe som har vært viktig for meg.